Göra om en rislampa

Har du tröttnat på din rislampa? Är du lite händig och gillar att pyssla... och har lite tid över? Då kommer här några förslag på hur du kan piffa upp den till oanade höjder. Carolina som ha bloggen Calinas har gjort den här första som ser ut som den bästa och finaste designerlampa! Stegförsteg- beskrivning finns här. Idé via Design Sponge.




Klipp och klistra gör man också med den här varanten, figurer som man klipper på frihand eller varför inte låta barnen rita. Klipp ut och klistra på lampan. Eller så bara måla i fint mönster, det kan bli roligt och personligt. Idé och bilder från Verkstad Blå Knuten.




Det här är egentligen en färdig lampa från Gervasoni men inte svår att göra själv. Bara att måla eller trycka prickar. På Panduro finns både färg och stöppel, en "borste" av skumgummi tror jag är bäst, den är lätt att trycka med. Tänk bara på att ge lite motstånd genom att hålla emot på baksidan så du inte trycker sönder lampan. via Lotta Agaton


Så de här sista mer romantiska varianterna med söta blommor eller bollfrans som man klistrar på. Panduro har massor av varianter av blommor (scrolla ner)... eller om man hellre vill ha fjärilar så finns det också mycket att välja bland. Bild, idé och beskrivning... Crafty Nest.



Det här är kanske ett tips för pyssel i helgen, dvs. om du inte har något annat du ska göra. Själv ska vi har kalas och fira dottern som fyller år imorgon och mig själv som fyllde förra veckan. Önskar er en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Vad många fina förslag på pyssel med lampor. Har faktiskt en lampa som ligger i garderoben och väntar på att jag ska få inspiration.



Vad härligt med dubbelt kalasande i helgen, hoppas ni får det jättetrevligt!



Vet du Irene, det var du som tipsade om Gunnebo, för längesedan. så det är tack vare dej som vi besökt denna fina plats. Varit både sommartid och på julmarknaden.



Nu skulle jag vilja hitta någon fler fin utflykts plats i Göteborg.



Kram och trevlig helg. // Lissen



2011-08-26 @ 22:30:31
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Kerstins foto

Oj, det var kreativt, den första lampan var riktigt läcker. Det är ju bara fantasin som sätter gränser, så en lampa kan se ut precis hur som helst. Sen ska den passa in också. :)

Jag säger grattis igen till dig och grattis till dottern. Hoppas att ni får en riktigt härlig dag. Lördagen har vi kräftfest med min bror och hans familj. Vädret verkar bli bra så vi kan nog hålla till ute, håller tummarna för att det blir så.

Ha en fin helg, Irene.

2011-08-27 @ 01:30:55
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Gud så fina!!! Shit det här måste jag titta lite närmare på!

Hoppas att du har en bra helg

Kram

2011-08-27 @ 18:42:06
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej! Kul att du visar vad jag har gjort och länkar, men jag heter Carolina! :)

2011-08-28 @ 14:04:00
URL: http://calinas.se
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilka roliga idéer.

2011-08-28 @ 22:30:36
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se