En obekväm kudde

Under oktober månad säljer Mio rosa obekväma kuddar
för kampen mot bröstcancer!


Att den är obekväm syftar på den obekväma sanningen att en av nio kvinnor i
Sverige drabbas av bröstcancer som är den vanligaste cancerformen hos kvinnor.
Köper du en kudde får du en liten extra rosa kudde på köpet. Inte så bekväm,
men en bra påminnelse om vikten av att fortsätta kampen mot bröstcancer.




Kudden finns i två nyanser...ljusrosa eller ljungrosa och kostar 169 kronor
varav hela överskottet på 69 kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.
Och kudden! Jo, den kommer från Moltex som ni kanske känner igen från här!
En ljusrosa kom med posten till mig, den var inslagen i ett vitt papper med
rosa snöre om, så fint! Jag har lagt den i soffan i datarummet.



Jag vill också tipsa om ett par tre bloggare som samlar in pengar för Rosa Bandet
och man kan via deras insamlingar skänka en slant, vilket jag gjort. Varför gör
inte du det också, för vad får du egentligen för en femtiolapp eller en hundring
som du inte kan avstå från till förmån för denna viktiga insamling?
Det är Dahlarnas blogg, Simplicity och Flex inredning.
Ett par företag, utöver Mio, som skänker en del av vinsten på rosa saker är bl.a.
MIKMAK och Bagaren och Kocken, fler hittas här.

Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Ett mycket gott syfte! En bra anledning att köpa en rosa kudde...

Kramen.

2010-10-03 @ 18:17:18
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: DAHLARNA

Vad fint det blev med din rosa kudde ihop med den gråa. TACK för ditt bidrag i min Rosa Bandet insamling & TACK för att du länkar till insamlingen! Hoppas att du har en skön söndag! KRAMAR!

2010-10-03 @ 18:45:50
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Snyggt med den rosa kudden mot det grå. Ett gott initiativ. Själv har jag köpt Rosa bandet och en diskborste som är döläcker. Mer inköp lär det bli och det ska skänkas en summa.

Ha en fin måndag.

Kram

2010-10-03 @ 22:39:16
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se