Kväll hos Kvänum

I torsdags kväll var jag tillsammans med Anna-Karin, Nancy and I, nere vid Packhusplatsen
här i Göteborg och inspirerades hos Kvänum kök. Stefan Nilsson föreläste lite kort om
trender och tipsade oss dessutom om årets julklapp som jag berättar mer om en annan dag.
Vi gick runt i butiken och tittade på de olika köksinteriörerna. Jag tog flera kort men dessvärre
var det inte många som blev särskilt bra så ni får hålla tillgodo med dom här näst bästa.
Anna-Karin visar sina bilder här och sedan finns det också några på Trendgruppens blogg.









Kvänum är ett svensk företag som startades 1923 av snickaren Gustav Johansson. Det
drivs nu av hans barnbarn i samma anda med funktion, materialval och hantverk som
hörnstenar i verksamheten. En AGA-spis i nytappning till vänster och retroköket till höger.



"Le Chef" in action... kanske de goda biscotti vi fick smaka på som han höll på att göra här!
Vi blev också bjudna på den godaste gulaschsoppan, nybakat bröd och ett glas vin...
eller två för den som ville!




Snygga ljusstakarna Carat av Lena Bergström och Mr Trend himself... Stefan Nilsson.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men åh det måste ha varit en kanonkväll. Och vad jag gillar den där röda trappan som du visar i ett tidigare inlägg.



Ha det fint

Lisa

2010-11-14 @ 20:55:54
URL: http://sjabbigmenchic.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Det där lät trevligt!

Inte lika trevligt när Göksäter inte bjuder på något... det är nog som du säger, man får ha lite tur!



Ha en fin vecka Irene!!

(skönt att höra att du hittade bromsen tillslut!!!)

KRAM

2010-11-14 @ 23:47:40
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Kerstins foto

De där ljusstakarna skulle jag gärna ha, så fina. Lite kul att se retroköket också. Jag minns första gången jag som barn var hemma hos en kompis och kom in i deras kök. De hade såna luckor och jag tyckte det var så häftigt med skjutluckorna. Inget jag skulle vilja ha idag, men det är kul att se.

Jag tror du skulle gilla Chokladglöggen. Jag var väldigt skeptisk själv men jag tyckte den var riktigt god.

Ha en fin måndag.

Kram

2010-11-15 @ 00:12:19
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Ingen vanlig dag

Va kul att få lite trendspaning. AGA-spisarna är ju fina, en sådan står på önkelistan. Synd bara att de är så hiskeligt dyra...



Ha en fin kväll!



Kram / Kristina

2010-11-17 @ 15:51:51
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åhh, vilken härlig kväll!

Jag drömmer om ett nytt kök i framtiden.

Men tyvärr måste det vänta....

Nu är det som sagt dags för "relaxrum" först:)

kramis

2010-11-18 @ 07:46:26
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se