Vårteckensutmaningen 29 mars

Idag är det femte måndagen i Vårteckensutmaningen och nu kan jag säga er att det
hänt saker minsann! Vårregnat har det gjort så "bye bye" med all snö! Äntligen!
Förra året vid den här tiden, närmare bestämt den 1 april tog jag dom här bilderna,
det lär nog dröja ytterligare ett par veckor tills vi kommer så långt här.

Klockorna ställdes om igår så nu är det ljusare på kvällen vilket är skönt i och för sig
och jag hade nog aldrig lyckats ta denna bilden annars, den tog jag när jag kom hem
vid halv åtta-tiden ikväll. Nu när klockan strax är nio är det kolsvart ute.
Ser ni solen på andra sidan?




Det är ganska imponerande att så fort snön försvinner sätter lökarna igång
att växa, detta är påskliljor.




Jag fick låna min dotters macro för att testa så de följande bilderna är
tagna med det. Se dom bara som träningsbilder, det var första gången jag
fotade med sådant objektiv men absolut inte sista gången, hoppas jag!



Krokus ovan, julros under och längst ner en forsythiakvist.







Jag läste här om dagen hos Viveka som startat upp denna utmaning att den
norska tidningen Lev Landlig haft med en notis om utmaningen! Vi är ju ganska
många som deltar, ca 100 stycken så det är kul att det uppmärksammas.
Alla som är med hittar du genom att klicka på logon!




Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Vad kul med de jämförande bilderna från förra året. Jag har också jämfört en del - och vi var ju mycket längre vid samma tid förra året. Men nu börjar det åtminstone äntligen ta fart - även hos er ser jag. Bra jobbat med macrot. Kanske något i nästa födelsedagspaket till Irene? :-)

2010-03-29 @ 21:43:12
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Så härligt med lite vårtecken!

Idag har jag vågat mig på att klippa ner lite från förra året. Och så har vi grävt jord, som vanligt. Det verkar vara något vi aldrig kommer ifrån :-)

2010-03-29 @ 22:50:30
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ojdå, nu börjar det gå undan med vårtecken hos dig. Vad härligt! Här fortsätter det snöa och vara grått, jag börjar faktiskt fundera om snön kommer att försvinna nån gång.

Ljuspartyt såg ju trevligt ut, men för både dig och mig som är lite doftkänsliga så kan det kanske bli svårt att hitta nåt att köpa. Jag har hållit i Yankee candles ljus "Clean cotton" mer än en gång, men alltid ställt tillbaka det på hyllan igen. Är lite rädd att kasta pengarna i sjön.

Ha en fin tisdag, Irene.

2010-03-29 @ 23:40:42
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ja, det är så kul att se alla härliga vårbilder.

Härhemma i Tibro har vi tyvärr lite snö kvar, men det tar fort på den nu:) Idag är jag ledig och ska vårstäda lite hemma. Byta lite gardiner och kuddar samt ta fram några påsk-saker:)))

kram Lotta

2010-03-30 @ 07:12:42
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilka härliga foto - och vilken underbar utsikt ni verkar ha från ert hus.

2010-03-30 @ 10:54:52
URL: http://houseofjammi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ännu fler fantastiska vårbilder - som jag är avis :-) Kul att höra lite från ljuspartyt, det är nog dock inget för mig. Kram Jenny

2010-03-30 @ 15:46:40
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se