Soliga hälsningar...



Här kommer ett vykort med soliga hälsningar från Skåne, vi befinner oss i Malmö!
På vägen ner igår avverkade vi både Båstad och Höganäs. Strax utanför Båstad i en liten
ort som heter Boarp finns Design House Stockholm Outlet vilket var ett måste att besöka.
Dressing och vinägerflaskorna på bilden köpte jag där, dom kommer att bli fina på bänken
hemma! Annars gjorde jag inga fynd, Ittala Outlet där även Höganäs Keramik, Rörstrand,
Boda Nova, Hackman, Arabia och Fiskars ingår var inte alls billigt. Det var mycket som
faktiskt var förstasortering och då var det samma priser som i butikerna hemma.

Idag har vi strövat runt i Köpenhamn och på väg tillbaka till hotellet stannade vi till för
en titt på Ilva. Inget upphetsande, kändes som jag redan sett allt. Till Köpenhamn tog
vi tåget vilket var smidigt så det rekommenderar jag verkligen, dessutom billigare.

Morgondagen åker vi söderut mot Trelleborg och Skanör. På vägen ner tänkte vi stanna
till på Vindåkra gård som jag såg att Frida skrev om idag. Förresten... vad gjorde man
utan alla dessa härliga bloggar där man förutom massor av inspiration även kan hitta
så bra shoppingguider! Tack för det! Nej... nu ska jag hoppa i säng,
jag vill ju inte stupa på att jag inte orkar med alla butiker!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Snygga och stilrena flaskor.

I Sundsvall finns en Iittala fabriksbutik och jag upplever samma sak där. Det är dyrt och man gör sällan nåt fynd. Lite trist, man förväntar sig att i en fabriksbutik ska det vara billigare grejer.

Hoppas att ni har en fortsatt fin semester och att du gör fler fynd.

Sköt om dig.

2010-07-27 @ 23:29:25
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilken härlig resa ni är på! Vinägerflaskorna var riktigt fina.

2010-07-28 @ 07:49:54
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Det låter som om du har en härlig tid i mina hemtrakter, vi bor i Malmö men är just nu i sommarstugan i Smygehamn (utanför Trelleborg).

2010-07-29 @ 10:47:16
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se