Vårteckensutmaningen 26 april

Ännu en vecka... nu är vi snart inne i maj! Här har grävts, krattats och stått i!
Hela trädgårdslandet är nu redo för sådd, löven är uppkrattade nästan överallt,
altangolvet är tvättat och trädgårdsmöblerna är laserade... ja, ni hör!
Här kommer lite bilder från trädgården... precis som vanligt!


Här i trädgårdslandet ska vi sätta potatis och så grönsaker och det var här jag hade
mina funderingar om pallkragar. Fast jag fick inte så stort gehör från mannen så vi
hoppar nog det, i alla fall i år! Det gröna redskapsskjulet ska så smånigom renoveras
och få nya brädor, nytt tak och ny färg. Det bruna förrådet bredvid tillhör grannen.
Vårt växthus är det man skymtar längst till höger.



Det blommar ganska bra i rabatterna... och i gräsmattan! Den vita julrosen har slagit ut
precis som tulpanerna medan den vackra blåsippan snart är utblommad!



Söta mini-videungen som blommar gul som solen!



Gul precis som forsythian som nu är nära, nära...


Klicka på bilden under för deltagarlistan... och fler vårtecken!
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Designing good life - Sarah

Härligt med alla vårtecken och blommor!

2010-04-26 @ 08:26:05
URL: http://www.designinggoodlife.se
Postat av: Henricks tankegångar - inredning design trädgård

underbart att se hur det växer i din trädgård, ska bli spännande att få följa utvecklingen. En bra start på dagen, från sjuksängen. Tack för ett underbart inlågg. Henrick

2010-04-26 @ 09:43:24
URL: http://henricks-tankar.blogspot.com
Postat av: Merja

Vilka härliga vårbilder, helt ljuvliga och så ni har jobbat! Jag rekommenderar pallkragar att odla i eller att i alla fall "ruta" in landet. Det blir mycket lättare, både psykiskt och fysiskt att hålla ogräset i schakt. Jag har provat båda alt och föredrar inrutade trädgårdsland./Kram Merja

2010-04-26 @ 11:46:41
URL: http://detlillahuset.blogspot.com
Postat av: Carina - inspirera

Härliga vår!

Hos mig är det skönt i solen...men kallt i blåsten...

Kramen.

2010-04-26 @ 13:59:48
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: LissenTo

Chokladen jag fick var försvinnande god och avnjöts långsamt, mmm.

Igår var jag till Botaniska med äldsta dottern, där var våren i full gång. Så fin och rofylld park.

Göteborg, det blir några timmar. Passerar halva Sverige.Kommer att sakna lillan och dottern

Ha det gott. //Lissen



Ps Förstår inte att en vecka kan gå så fort. Är det för att Göteborg är så trevligt :-) Ds

2010-04-26 @ 14:31:49
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Jag är svårt avis på ditt stora trädgårdsland - med eller utan pallkragar... ;-) - förråd och växthus. Vilken potential. Förstår att ni har fullt upp dock. Känns som om det är mer regel än undantag nuförtiden.



Vackra blommor! Påminn mig i höst att jag också ska ha tulpaner. Har hittills inte orkat ta tag i de där knölarna, men de är ju så fina på våren. :-)

2010-04-26 @ 15:02:26
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Glömde tacka för awarden. Tusen tack! Det värmer. :-) Tror du vet att jag gillar din blogg också.



Kul att läsa lite mer om dig också. Kul att läsa lite mer om dig. :-) Vilken underbar lite Tindra. Förstår att du är uppslukad. En del säger ju till och med att barnbarn nästan är bättre än sina egna. Man får liksom bara russinen ur kakan - inte allt det andra. Nåja... jag längtar INTE efter barnbarn. ;-) Ska se när jag får tid att svara.



Kram Malin

2010-04-26 @ 15:15:51
URL: http://inneoute.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se