Award x 2! Så...

... när jag ändå är på gång tar jag de här också!

Tack snälla för fin award från två håll... Kerstin och Maria.


Eftersom det är en utmaning som följer med denna award så tar jag
dom i ett och samma inlägg. Utmaningen är att jag ska berätta sju sanningar
om mig själv och jag kände att 14 sanningar blev för många :)
Sedan ska jag i min tur skicka vidare till (sju) andra bloggare men jag gör ett
eget val att skicka vidare till dom som vill göra den.






Här kommer sanningarna om mig

1. Jag är gift, har två fina barn, en flicka på 26 och en pojke på 21 år!
Snart också ett barnbarn... om ca 2 veckor, så spännande!


2. Att heminredning är mitt stora intresse har väl inte undgått någon. Jag har alltid
pysslat hemma och "borta" och mer intensivt under några år då jag hade en egen
present och inredningsbutik. Ännu starkare blev intresset när vi totalrenoverade
min mans föräldrarhem för 6 år sedan. Det var fantastiskt roligt att själv få
styra upp hur vi skulle ha det... har en bit kvar vad det gäller möbler dock!


3. Har alltid haft svårt att säga nej! Är den som alltid ställt upp både till höger och
vänster. Jag har alltid sagt... "men det är ju bara att göra så" och alltid fått svar
tillbaka... för dig, ja! Ingenting är omöjligt! På senare år har jag dock "tränat" mig
att använda ordet nej lite oftare och... det känns helt ok, faktiskt riktigt skönt!


4. Älskar att laga mat, baka osv. Har svårt för halvfabrikat och vill ha bra råvaror.
Pulversåser och liknande kommer alltså inte in i mitt kök! Bakar inte godsaker lika ofta
som förr eftersom det har en tendens att lägga sig på fel ställen numera,vilket är tråkigt!


5. Jag är en kvällsmänniska vilket får till följd att jag är fruktansvärt morgontrött.
Har svårt att komma i säng på kvällen... eller natten och inte blev det bättre när
jag var arbetslös. Men det ska väl lösa sig nu när jag jobbar igen!


6. Är en riktig gottegris! Älskar kaffebröd och gärna med nötter och choklad!


7. Jag avskyr att städa! 
Älskar när det är rent och avplockat men vägen dit... nej tack!

Mina sanningar... vilka är dina?

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad kul att du antog utmaningen! ;) Riktigt intressant att få veta mer om dig å jag märker att vi har många gemensamma egenskaper!! ;)

Kramen, Maria

2009-10-31 @ 20:40:09
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Annette

Kul att få veta "sanningen" om dig. :-)

Spännande att du snart ska få barnbarn.



Kram Annette

2009-10-31 @ 21:15:23
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Vad spännande att det börjar närma sig nedkomst nu. Att du är en kvällsmänniska som mig har jag ju liksom redan listat ut :-)

2009-10-31 @ 23:39:33
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kul läsning, alltid roligt att veta lite mer om personen bakom en blogg :-) Hoppas helgen varit bra! Kram Jenny

2009-11-01 @ 08:17:10
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Men du vad kul att få veta lite mer om dig. Jag kan glatt konstatera att vi är lika på nästan alla punkter.

Kvällsmänniska det är vi båda, svårt att säga nej, gottegris, städning....ja det är bara att bocka av i kanten. Kul att veta att det finns fler som jag. :)

Ha en fin söndag.

2009-11-01 @ 14:30:37
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Anna - Balkongliv

Ingen av sanningarna förvånade kanske, förutom möjligen det där med städningen... ;-) Skönt att höra att du också tycker att det är trist! :-D



Kram!

2009-11-02 @ 17:38:06
URL: http://www.botaniccity.com/balkongliv
Postat av: InneoUte-Malin

Kul läsning! Alltid kul att läsa lite mer om människorna bakom bloggen. :-)



Spännande att du snart är mormor. Barnbarnet kan skatta sig lyckligt med en sådan mormor. Och du... till honom/henne kommer du garanterat inte att kunna säga nej. ;-)

2009-11-02 @ 19:42:32
URL: http://inneoute.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se