Chiparamba Foundation

Jag fick här om dagen en kommentar från en person som ville att jag skulle maila honom.
Mycket nyfiket undrade jag vad han ville.
Det visade sig vara från Lars Nordin som jag gjorde ett inlägg om alldeles i början av min "bloggkarriär".
Lite orolig blev jag att han inte tyckte om att jag lånat hans bilder men han var mest nyfiken.

Lars berättade om ett av sina projekt som inte alls har med design att göra
och jag tycker det är värt att nämnas här. Han jobbar med ett med ett Charityprojekt,
Chiparamba Foundation
där de främst hjälper föräldrarlösa barn till skolgång.



Stiftelsens avsikt är att agera i södra Afrika och dess ändamål är att med idrott,
musik och konst som huvudsakliga verksamhetsområden ge stöd åt:
• barn och ungdomar som lever på gatan
• barn och ungdomar som blivit föräldrarlösa på grund  av AIDS
• barn och ungdomar som är på andra vis utsatta

Vi vill att alla barn i södra Afrika ska veta tillräckligt mycket om HIV/AIDS
för att kunna skydda sig mot denna fasansfulla sjukdom.
Anledningen till detta kan verka solklar. Barn ska inte dö. De ska växa.


Här kan du läsa om hur allt startade och här om Kick aids out- galan som var förra helgen i Halmstad.
Ytterligare en artikel som är värd att läsas finns i Hallandposten.
Klicka också runt på hemsidan så får du mycket, mycket mer information, även om hur du kan bidra.

Avslutningsvis kan det vara kul att titta på detta klipp från You Tube när Chipa Family kickar boll.

Kommentarer
Postat av: Pecan - Mattias, KAKHUSET

Vilken härlig stiftelse :) Hoppas de går bra för dom i framtiden! :)

Hälsningar ifrån Australien!

2008-09-30 @ 08:36:38
URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset
Postat av: Lissen

Det är viktigt att hjälpa där man kan, speciellt barn!

Härligt också att det finns folk som är så engagerad.

Ha en skön kväll

2008-09-30 @ 17:10:11
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Svar:Tack för alla tipsen om skötseln, dom ska jag absolut följa =)



Det är vikitga frågor som du tar upp, kul att det finns personer som är så engagerade, det är viktigt.

Ha det bra!

Kram Rebecka

2008-09-30 @ 18:46:03
URL: http://roomdesign.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se