Nostrum Design

Jag tycker allra bäst om väldigt stilren och modern design men ibland faller jag dock för lite ”gammaldags” känsla och det har jag gjort för Nostrum Design. Jag sprang på dom här möblerna för flera år sedan när jag besökte Alingsås, letade reda på hemsidan och sedan dess har den legat under mina favoriter som jag återkommer till då och då.

Jill Jepson heter designer och hon är modedesignern som efter många år inom mode utbildade sig till möbeldesigner. 2001 startade hon Jill Nostrum Design som hon fortfarande driver själv. Sedan 1/2 år tillbaka har hon dessutom, tillsammans med en kollega, egen affär/ utställningslokal i Halmstad som heter
Ztrand Design Konst & Hantverk där hon även säljer sina möbler.

 

Det jag tycker om i hennes möbler är den gamla känslan blandat med den moderna strikta och raka formen, som man kan se i hennes målade möbler.
Jag tycker också om hennes lite modernare möbler som är mer lekfulla
som t.ex. hennes sideboard, soffbordet med glasinlägget och skänken.
Kanonfina!
Fler återförsäljare hittar du här.

 


Lampett och spegel, målad björk

 

 

Bord med förvaring under lock


Soffbord med glasinlägg i massiv oljad valnöt, ek eller björk


Sideboard

 



Skänk


 

Tidningsställ (kan vikas upp till dubbel höjd, 210 cm och ställas mot väggen)

 

Bilder från Ztrand



 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna-Sofia

Jättefina möbler. Jag gillade speciellt svarta sidebordet och spegeln.

2008-07-04 @ 16:42:24
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Isabels värld

Ser ut att vara möbler i min smak. Måste jag kika vidare på. Ha en trevlig lördag! Kram Pernilla

2008-07-05 @ 10:12:05
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Lissen

Ser ut att finnas mycket fint. Att blanda nytt och gammalt, ger en trivsam miljö.

Här är mulet idag, lngtar redan efter solen!!!

Trevlig helg

2008-07-05 @ 11:12:45
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Frida

Oj så mycket fint!

2008-07-05 @ 17:11:56
URL: http://husmusen.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se