Anness blogg

Jag har följt en blogg länge, är fascinerad av bilderna hon tar med sin kamera, illustrationerna hon gör och även hur hon har inrett sitt hem med ljusa färger.
Kan inte låta bli att nämna den... om ni missat, titta då in till
Anness blogg



Anne Helgesson är grafisk formgivare och började göra illustrationer för några år sedan. Hon ville ha motiv på väggarna som stämde ihop med den ljusa inredning i sitt och pojkvännens hem.

Motiven är oftast inspirerade av naturens former












Ofta komplicerar man eller överarbetar men Anne gör bilderna enkla och med rena linjer...
ändå tror jag inte att det är så enkelt att göra dom.


Hennes foton är det samma... avskalade och vackra. En sådan känsla hon har, denna tjej!
Se bara... här väljer jag att visa växter, mina favoriter.
















Nyligen hemkommen från Gotland och förmodligen med massor av bilder i bagaget ställer hon ut på
Bokdagarna i Dalsland till helgen, 25-27 juli,
både foton och illustrationer. Jag hade gärna besökt den om det inte var så långt hemifrån :(


Ska bli kul att få följa Anne och se hur långt hon kommer att gå för jag hoppas och tror att fler än jag
tycker att hon är fantastisk med både penna och kamera!

Titta gärna på fler av hennes illustrationer här.

Om du undrar över storlekar eller priser, maila gärna en förfrågan till Anne på: [email protected]



(Alla bilder lånade med tillåtelse av Anne)

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej! Anne är SÅ OTROLIGT duktig! Jag blir imponerad av hennes talang. Å avis förstås. :) Hon är värd att lyftas fram. Gillar det tre översta illustrationerna extra mycket.



Postat av: Malin Inspiration & design

Ja den är nog äkta tubtrugen.:)Men dom oäkta funkar ju jättebra dom med. :)

Postat av: Designtjejen

Vad fina!!!!!!

Kram

2008-07-22 @ 17:19:30
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst e den bra..Annes blogg!

Läser den ofta!

Kram anna.a

2008-07-22 @ 17:24:21
Postat av: Mia

Måste kollas in! Jag är också väldigt svag för organiska former, det är något rogivande över de.



Apropå mixen gammlt vd nytt, och mörkt vs ljust - visst är det den bästa mixen! Som du säger, det blir helt enkelt mer levande då.



Kram Mia

2008-07-22 @ 20:48:37
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Ellas Inspiration

Ja, hon är otroligt duktig!



Vilka härliga recept du bjuder på!



Kram Karin

2008-07-23 @ 08:56:43
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Lissen

Tycker också om enkelheten och

skönheten i hennes bilder

Ha det gott

2008-07-23 @ 10:18:31
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Purple Area

Tack för tipset, kanonbra blogg med massor av fantastiska bilder!

2008-07-25 @ 11:41:51
URL: http://purplearea.blogspot.com

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se