Vårat hus, del 5

I detta avsnitt tänkte jag visa några bilder från insidan.
Några före - efter bilder...
men då menar jag efterbilder som tagits under byggandets gång.
Tur att man tänkte på att ta sådan kort för det är alltid kul att gå tillbaka och titta.

Så här såg det ut när lilla farmor bodde här.



och detta är en glimt av hur det kommer att bli, samma vägg i köket.
Som ni ser så har vi satt igen fönstret till vänster, där vi har gjort en utbyggnad
och närmast på andra sidan av denna vägg är förrådet.



här är gamla köket, motsatta väggen, med en serveringsgång till höger.



Detta är samma vägg, nu är serveringsgången borta, till fördel mot en öppnare planlösning.
Jag går händelserna lite i förväg med denna bild då vi precis flyttat in, bara för att ni ska se skillnaden.



Jag visar denna bild också, även den är tagen innan den ovanför.
Här har vi stått i blivande vardagsrummet, matplatsen är till höger.



Här har vi då matplatsen.
Det som stör mig, är gångvägen utanför. Det är här vi så småningom ska
sätta upp någon typ av insynskydd, typ staket, spaljé... mur!!!
Nej skämt åsido, något blir det i alla fall.



Förr var vardagrummet uppdelat i två rum, en matsal och ett rum med soffgrupp.
Denna vägg satt mellan de två rummen.



... och här är väggen borta, balken i taket är för stöttning. Den skulle egentligen
ligga inne i taket men det gick inte.
Då störde det mig mycket men idag tycker jag faktiskt att den har sin charm.



Mer bilder inifrån huset kommer i nästa avsnitt!

Kommentarer
Postat av: jenny

vilken skillnad!! ser ut att bli ruskigt fint med den öppna planlösningen. Köksinredningen var också fin. Kram/jenny

2008-08-17 @ 20:45:00
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Isabels värld

Otroligt fint! Kul att se alla bilder! Vi har slarvat en hel del med att ta före-bilder. Lite synd för man glömmer ju efter ett tag hur det såg ut innan.



Trevlig kväll! kram Pernilla

2008-08-17 @ 21:37:37
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Lissen

Men vad klok du var som kom ihåg att ta bilder innan renovringen. Det jag ser är, nice, very nice!!!

Tänk att jag hade mina aningar om föremålet till kalaset! Dubbelgrattis till er båda!!!!

Trevlig kväll! Kram Lissen

2008-08-17 @ 21:54:38
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Proforma: Åh, då har jag en expert att fråga sen när vi (någon gång i framtiden) påbörjar det riktiga arbetet med att lägga uppfarten! :-)



Vad roligt att se före/efter bilder! Tycker köket ser jättefint ut!



2008-08-17 @ 21:58:37
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jättesnyggt. Vilken skillnad och så mycket ljusare det blir. Vad kul att se före och efterbilder.

Ha det gott

2008-08-18 @ 12:16:57
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: dahlarna

Ojojoj vilken skillnad! SÅÅÅ fint det blev i ert kök! Vad underbart med öppnare planlösning! Ser fram emot nästa avsnitt.... KRAMISAR

2008-08-18 @ 23:03:21
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Tack för att du tycker till:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Hem & Inredning

Top Hem & Trädgård bloggar





Topplista Favoritlistan.se